A sample text widget

Faggruppemote tirsdag 1. april 2014 klokken 09.00

Møtet avholdes klokken 09.00 i Datastuen (kjelleren, forbi sykkelrommet).

Til stede:

Erlend, Geir Egil, Tatiana, Rolv S, Rolv Terje, Magne, Jannicke, Øystein, Astrid, Roy (via Skype).

Referent:

ØAH

Saksliste:

1. MEDSTA-eksamen

– ØAH har snakket med en statistiker (som kan ta halvparten av besvarelsene)

– RS har snakket med fem statistikere fra FHI

– RS hører med noen av de fem om de vil slippe

– Rettebunkene ligger i posthyllene til sensorene

– RS skal sende rundt løsningsforslag

– Frist 24. april

– GEE hører om noen på KKF vil ha sensuroppdrag i fremtiden

2. Orientering om samarbeid med matematisk institutt (RS og ØAH)

– ØAH og RS orienterte

3. Muligheter for mastergrad i Public Health ved IGS

– Forslag om å samle diverse masterprogram under en felles paraply (f.eks. fysioterapi, genetisk veiledning, epidemiologi, biostatistikk, osv.)

4. Nasjonal forskerskole i bioinformatikk og biostatistikk rettet mot molekylær biologi

– RTL, Arnoldo Frigessi og Inge Jonassen er ansvarlige

5. Siste runde med strateginotat (vedlagt)

– Forslag om å legge til et punkt, “Samarbeid”, der samarbeid med f.eks. Matematisk institutt nevnes.

– Det bør også føyes til noe om viktigheten av samarbeid med Haukeland Universitetssykehus og KKF

6. Oversikt over kurs neste år, endelige tider (vi har ny tid for MEDSTATA: 27,28,30/10 2014)

– ØAH skal legge oppdatert timeplan ut på bloggen.

– EN sender emnebeskrivelsen til MEDSTA3 (2014) til RMN, som lager emnebeskrivelse til MEDLONG (2015)

7. Nytt om kjernefasiliteten

– JI ansatt som sjefsstatistiker fra mai

– Livandis har tatt kontakt. De er et selskap som eies av NTNU, SINTEF og Nord-Trøndelag fylkeskommune, og som skal drive med oppdragsforskning. IGS skal lage en rammeavtale med dem, der det blant annet vil bli bestemt hvilke satser de skal betale for forskning utført av våre ansatte.

8. Nytt fra veiledningstjenesten

– Ingenting nytt

– Mange påpeker at de er så snille at det vanskelig å si nei

9. Nytt om aktuelle kurs